Osman Aydoğan


Kar Mûsikîleri (2)


?´Kar Mûsikîleri´´ şiiri? aynı zamanda Yahya Kemal´in İstanbul´a, vatanına, memleketine duyduğu hasreti ve özlemi de yansıtır. Şiir aruz ölçüsünde yazılmış olup, kafiye düzeni nedeniyle biraz da mesneviye benzer. İşte Yahya Kemal´in ´´Kar Mûsikîleri´´ şiiri ismini de hakkedecek derecede bir musiki ahengini bünyesinde barındıran bir şiirdir? ?´Kar´´ eskiden güzeldi... Şimdi ?´son dakika´´, ?´geliyor´´, ?´AKOM tetikte´´ teraneleriyle, çığırtkanlıklarıyla insanlar artık bir parmak kalınlığında yağan kardan bile korkar oldu? Zaten nerdeee eski yağan karlar... Eskiden yağmur ?´rahmet´´, kar ?´bereket´´ idi? Şimdi ne o kar kaldı, ne o rahmet, ne de o bereket? Değil mi? Osman AYDOĞAN Kar Mûsikîleri Bin yıldan uzun bir gecenin bestesidir bu. Bin yıl sürecek zannedilen kar sesidir bu. Bir kuytu manastırda duâlar gibi gamlı, Yüzlerce ağızdan koro hâlinde devamlı, Bir erganun âhengi yayılmakta derinden... Duydumsa da zevk almadım İslav kederinden. Zihnim bu şehirden, bu devirden çok uzakta, Tanbûri Cemil Bey çalıyor eski plâkta. Birdenbire mes´ûdum işitmek hevesiyle Gönlüm dolu İstanbul´un en özlü sesiyle. Sandım ki uzaklaştı yağan kar ve karanlık, Uykumda bütün bir gece Körfez´deyim artık! Yahya Kemal BEYATLI ?´Kar Musikileri´´ şiirini Bestekâr Cinuçen Tanrıkorur da çok güzel bir şekilde bestelemiştir. Bir küçük not: Osmanlıcaya Arapçadan geçen bir özellik olarak ´´n´´ harfi (nun) ´´b´´ harfinden (be) önce kapalı hece olarak bulunursa ´´nb´´ şeklinde yazılır fakat ´´mb´´ şeklinde okunur. Örneğin: penbe - pembe, çârşenbe ? çarşamba, pençşenbe ? perşembe ve tanbur - tambur gibi? Dolaysıyla ?´tanbur´´ diye yazılır ancak ?´tambur´´ diye okunur.